donderdag, maart 13, 2008

Vaders en eieren

Vandaag en gisteren kregen we het bezoek van theaterhuis "Het Paleis". Zij brachten de voorstelling "Vaders en eieren".
De leerlingen hadden maandag al geleerd over het leven van pinguïns en nu kregen ze het bezoek van twee levende pinguïns.
De leerlingen en de juffen waren serieus onder de indruk. De leerlingen zorgen vanaf nu voor een achtergelaten pinguïn-ei !! De leerlingen van het vijfde gaven hun pinguïn al een naam : Kitoe !!

Hieronder zie je enkele fragmenten :


Man: U bent ver van huis.
Vrouw: Heel ver.
Man: Stopt u nooit?
Vrouw: Ik ben een vrouw alleen, meneer. Waarom zou ik stoppen?
Man: U kunt erg goed zwemmen.
Vrouw: Mijn hele familie kon goed zwemmen. Maar niet zo goed als ik. Ik ben begonnen op de Zuidpool.
Man: Dat weet ik.
Vrouw: Vanaf daar alleen noordwaarts. Steeds verder noordwaarts. Dwars door de Atlantische oceaan. Natuurlijk wel wat eilandjes aangedaan onderweg. Zuid-Georgië, Tristan Da Cunha, St. Helena, de Kaapverdische eilanden, de Waddeneilanden. En nu uiteindelijk hier



MAN: Dan denk ik dat nu de tijd gekomen is om mijn gedicht voor te dragen.
VROUW: O leuk, krijgen we een gedicht?
MAN: Als u daar prijs op stelt.
VROUW: Ik ben er niet op gekleed maar vooruit maar.
MAN: Het heet 'Rotzooi en Romantiek'. Romantiek is mooi… maar het geeft ook een hoop rotzooi.
VROUW: Was het dat?
MAN: Ik ben bang van wel.
VROUW: Prachtig.

Dank je wel aan de Brechtje Louwaard en Tristan Versteven die in de rol kropen van meneer en mevrouw Pinguïn

1 opmerking:

Anoniem zei

DAS ECHT WEL EEN GOEDE NAAM VAN
HET VIJFDE EN EEN SCHATIGE NAAM
KITOETJE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!